REHBERLİK ve PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ YÖNETMELİĞİ
https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2020/08/20200814-2.htm
GÜMÜŞHANE'DE EĞİTİM
“Bilmediğini bilenin arkasından gidin, bilmediğini bilmeyeni uyarın,
bilmediğini bilene öğretin, bilmediğini bilmeyenden kaçın.”
Platon
Gümüşhane Milli Eğitim Müdürlüğü’nde kısa dönem bir şube müdürlüğü sürecinde Gümüşhane il birincisi çocuğumuz, babası ve dershane müdürü ile Milli Eğitim Müdürüne ziyarete gelmişti. Bende Özel Kalem Müdürü olarak orada bulunuyordum. Müdürümüz öğrenciye nereyi tercih edeceğini sorunca çocuk da bilgisayar dedi. Müdür yerinden zıpladı. Ne bilgisayar mı onu biz halk eğitimde veriyoruz sen tıp yaz tıp dedi. Çocuğun boynu eğildi gözlerinden yaş düştü düşecek. Çocuğun babası atıldı;
“Hay ağzın bal yesin müdürüm. Annesiyle ben günlerdir tıp deyip duruyoruz ama bizi dinlemiyor…”
Baktım çocuk ezildikçe eziliyor, mahcup ağzını bıçak açmıyor. Hemen girdim araya;
“Değerli müdürüm belli ki bu çocuğumuz tıptan hoşlanmıyor. Yarın mutsuz bir doktor olacağına mutlu bir bilgisayar mühendisi olması daha evla değil mi” deyince çocuk başını kaldırdı ve yüzüne bir tebessüm kondu.
Bugün o çocuk İstanbul’da çok üst düzey bir şirkette dolgun bir maaşla sevdiği işi yapıyor. Eğer zorlasa idik mutsuz ve umutsuz bir doktor olarak sırf anne babası istediği için belki de hayalleri dışında bir işte çalışmış olacaktı.
Dünün Türkiye’sinde okullarda rehber öğretmenin olmaması nedeniyle hayallerine kavuşamayan, okuduğu ortaokul diploma notu 8.54 ortalaması olmasına rağmen sahipsizlik nedeniyle hiç yeteneğine uygun olmayan Endüstri Meslek Lisesi Motor Bölümünü okumak zorunda kalan ve cehennem gibi geçen üç yılın sonunda 5,77 gibi rezil ortalamayla mezun olan bu satırların yazarı İsmail’in kaderine bugün hiçbir öğrenci maruz kalmayacaktı.
Bugün hemen her okulumuzda rehber öğretmenlerimiz öğrencilerin yeteneğine, bilgisine ve alanına uygun olarak yaptıkları yönlendirmeler ile çocuklarımızın hayallerine kavuşmalarına ışık tutmaktadırlar.
Coğrafya kaderimiz elbet ancak insanoğlu cüzi iradesi ile bir nevi yol haritasına müdahale etme yetisine de sahip olabilmektedir.
Çocuklarımız artık modern teknoloji ile biz öğretmen ve ebeveynlerden daha ileriyi görebilme yeteneğine sahipler. Bugün geleceğin mesleklerini daha iyi araştırıp daha radikal ve sağlam kararlar verebiliyorlar.
Hiçbir zenginliği olmayan Gümüşhane gibi şehirlerin tek tutunacağı dalı malum olduğu üzere eğitimidir. Dar coğrafya içinde doğan Gümüşhane çocuğunun hayallerine ulaşabileceği tek yolu eğitim üzerine olacaktır. Zira bu şehirde eğitim sayesinde hayallerine kavuşan birçok örneği canlı olarak görmüştür.
Dar coğrafyanın besleyemediği ve iş imkânlarını sunamadığı bu şehrin evladı genlerinde var olan azmi ve kararlılığı sayesinde önüne dikenli yollar çıksa da onları birer birer aşmaya ve menziline ulaşmaya muktedirdir.
Bundan yıllar öncesinde eğitim alanının hemen her karesinde ilk onu zorlayan Gümüşhane son birkaç yıldır eğitimin paydaşları olan idare, okul, öğretmen, veli, çevre ve öğrencilerin birlikteliği, sağlanan okul, donatım, ekipman, test ve diğer birçok imkânlarla yine zirveyi hedefine almış bulunmaktadır.
Bunda misyon ve vizyonu geniş İl Milli Eğitim Müdürümüz Miraç Sünnetçi’nin ve ekibinin cansiperane gayretlerini asla yadsıyamayız. Hemen her eğitim kurumunun bu şehirde olması, mesleğinde aç öğretmenlerin üstün gayretleri, malzeme ve donatımın zenginliği, velilerimizin bilinçli olması, öğrencilerimizin hayalleri ve inancı başarıya giden bu zorlu yolda en büyük desteğimiz olmuştur.
İsmail HAYAL
BAŞÖĞRETMEN (REHBERLİK)